איכות הסביבה של חוצות אפק

אחד הפרויקטים המצליחים של חברת לוקי בניה, חוצות אפק, מוקם במרחבים ירוקים ובמגוון אטרקציות מסביב. יער קק”ל, מגדל צדק, מבצר אנטיפטרוס ועוד.

ozot-afek-2

יער קק”ל

מצפון לראש העין, נושק לשכונת נווה אפק וגבעת הסלעים, משתרע היער על שטח של 1050 דונם, שניטע ע”י קק”ל בעצי האקליפטוס, אורן וברוש.

היער כולל שבילי הליכה מסודרים, שולחנות לפיקניק, מסלולי טיול ברכב ו”שביל פריחה” שלאורכו כלניות, נוריות, רקפות, צבעוני וסחלב פרפרני. היער נמצא בכניסה הצפון מזרחית לראש העין.

גן לאומי מקורות הירקון

בצמוד לכפר הבפטיסטים ולצומת ירקונים, ממוקם פארק מקורות נחל הירקון. הפארק, בו זורם קטע נקי של הנחל, מרכז סביבו בעלי חיים וצמחייה עשירה. בשטח יכולים המטיילים ליהנות גם ממתקני עץ, לנוחיותם של חובבי הפיקניק בטבע.

מבצר אנטיפטרוס

שריד למבצר שנבנה בתקופה העותמאנית בשמת 1571. לצידו של המבצר ניתן למצוא את שרידי העיר הרומית אנטיפטרוס, ששלטה על איזור אגן הירקון עד לדרום השרון. סביב המבצר מדשאות רחבות ידיים עם מתקני משחקים לפיקניקים.

מגדל צדק

מכלול מבנים מהתקופה העותמאנית, הבנוי על שרידי מצודה צלבנית. המקום הוכרז כאתר ארכיאולוגי וחלק מגן לאומי. הוא ממוקם במרחק 2 ק”מ מקיבוץ גבעת השלושה ונשקף ממנו נוף מרהיב על איזור גוש דן.

אל מגדל צדק ניתן להגיע גם באופניים, במסלול המומלץ לחובבי רכיבה אתגרית, ועובר בין ראש העין, אלעד וקיבוץ נחשונים.

בית הבטון

זהו המבנה הראשון בארץ שנבנה מבטון בשנת 1912. מדובר במבנה בן 2 קומות, בו פעלו משאבות המים של חברת ההשקייה פלסטינה, במטרה לספק מים לפרדסי הסביבה.

המקום מוקף נוף פסטורלי, עצים וציפורים, הוא נמצא כקילומטר אחרי מחלף ירקונים לכיוון צומת קדם, וכדי להגיע אליו יש לרדת לשביל עפר מכביש 5.

בסביבת חוצות אפק, אחד הפרויקטים המצליחים של לוקי בניה, ניתן למצוא אתרים נוספים ומרחבי טבע רבים המקיפים את האזור כולו.

beit-abeton

בית הבטון

Rate this post
נגישות